donderdag 18 september 2014

Kennis making

Het duurde even maar eindelijk was het gister zover: De kennismaking met mijn mede resetters. Wat leuk om deze mensen te ontmoeten, ze zijn ook allemaal van verschillende leeftijden en gewichten maar dat maakt helemaal niet uit want we zijn daar voor 1 doel: Iets doen aan onze gezondheid en gewicht. Dat maakt ons samen 1 en die saamhorigheid merkte je wel. 

Allereerst moesten we onszelf voorstellen, iets waar ik toch wel wat moeite mee had. En daarna kregen we onze werkmap uitgereikt. Een grote map met daarin allerlei informatie en opdrachten en misschien nog wel het belangrijkste: onze doelen! Mijn eerste doel voor over 3 maanden is 78,4 ik dacht echt: WOW zal ik rond de kerst echt onder de 80 zijn? En volgens de begeleiders is dat inderdaad zo. Ik vind het in ieder geval een mooi doel om naar te streven. 

Wat ook in onze map zat was een rood touwtje, ik dacht: wat moet ik nu met dat touwtje? Nou dat hebben we wel geleerd. Dat touwtje is onze taille omvang nu op dit moment. Het is de bedoeling dat er iedere 3 maanden steeds een stukje van het touwtje afgaat totdat er een stuk touw overblijft wat past bij ons ideale gewicht. Ik vond dit wel heel mooi en symbolisch ik heb daarom ook besloten om elk stukje touw wat eraf gaat te bewaren. Met dat touwtje hebben we ook een oefening moeten doen: iedereen moest rechts zijn eigen touwtje vasthouden en met links het touwtje van een ander pakken. Zo kom je met zijn allen in de "knoop" en toen was het de taak om samen te werken en weer uit de knoop te komen. Het was mooi om te zien hoe we dat met zijn allen deden en hoe gemotiveerd we met zijn allen zijn om elkaar te steunen.
Ik heb er een heel goed gevoel over en ik ben ervan overtuigd dat wij met zijn elven elkaar kunnen steunen het komende jaar en heel wat kilo's gaan verliezen. 
Volgende week donderdag is onze eerste sportles en dan begint het echt! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten