zaterdag 27 september 2014

Het begin!

Inmiddels is het echte werk begonnen. De eerste week hebben we overleefd!
Op donderdagavond en zaterdag ochtend trainen we met de groep. Afgelopen donderdag hadden we vooral uitleg over bepaalde oefeningen die steeds terug komen. De nadruk werd ook vooral gelegd op het aanspannen van je buikspieren. Donderdagavond moesten we van te voren wegen, dat gaat nu iedere donderdagavond gebeuren om zo bij te houden hoe het ervoor staat. Het echte officiele weegmoment staat op 10 januari gepland.

Vanmorgen hadden we de 2 de training om 9.00 al! Dat valt niet mee voor iemand die normaal altijd op zaterdag rustig aandoet maar het is voor een goed doel en daar heb ik het ook zeker voor over. We kregen een circuit met allerlei verschillende oefeningen die we 4 keer hebben gedaan. En ik geloof dat we bijna elke spiergroep wel hebben gehad. Het was pittig maar ook zo fijn, ik kreeg er echt energie van.

Na de training hadden we ook gelijk de eerste sessie van de dietiste. We hebben het kort gehad over voeding maar vooral over waar onze knelpunten liggen. Hierin was er veel herkenning van de anderen en dat is wel fijn om het er dan over te hebben.
Mijn eigen knelpunten liggen vooral in het feit dat ik niet goed weet hoe de verhoudingen koolhydraten, eiwit en vet zijn maar ook dat ik als ik me niet goed voel sneller naar eten grijp. Daarnaast kan ik soms heel extreem zijn zowel qua teveel eten maar ook met juist te weinig eten dus daar moeten we een balans in gaan vinden.

De komende dagen ga ik flink zelf sporten, maandag heb ik een afspraak in de sportschool voor een kennismaking en rondleiding en daarna ga ik verschillende keren per week trainen mijn doel is minimaal 5 - 6 x in de week te trainen en dat moet vast wel gaan lukken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten