zaterdag 6 september 2014

De intake

Vorige week toen ik voor mijn bedrijfje een weekend in Berlijn was en me aan het klaarmaken was voor het gala diner ging ineens mijn telefoon: Coert van Roessel (o.a bekend als trainer van Obese) belde om en afspraak te maken voor de intake van Reset your Life. En vandaag was het zover! 

Normaal slaap ik altijd heel goed maar afgelopen nacht heb ik veel liggen woelen en kon ik niet goed de slaap pakken. Misschien dat ik toch onbewust wat zenuwen had? Maar om 12.30 stond ik voor de deur bij Tripod training (ook yogaland zit in hetzelfde gebouw) 


Er was een groep basketballers net hun training aan het afronden, één van die basketballers kwam langs lopen en zei "Oh jij komt vast voor de yoga?" Ik vertelde hem dat ik voor Reset your life kwam en zijn reactie was "Nou gereset wordt je hier zeker maak je borst maar nat." En dat is nu precies wat ik nodig heb dus kom maar op dacht ik, nog iets wat twijfelend ;)
Angeli (een oud deelneemster van het programma Obese), die dit samen met Coert doet kwam naar me toe en ook Coert sloot aan. Nu ging het echt gebeuren: de intake! 
We namen de vragenlijsten door (maar liefst 9 stuks) met vragen over mijn gezondheid, karakter, doel etc. en Coert hield alles goed bij. Ook heb ik aangegeven dat ik denk dat mijn valkuil vooral in het feit zit dat ik veel (of juist heel weinig) ga eten als ik me niet lekker in mijn vel voel. Ook wil ik altijd "perfect" zijn voor anderen, iets wat natuurlijk niet kan en tenslotte gaat het ook vooral om mezelf en niet om anderen. Maar Coert en Angeli verzekerden me dat ik tijdens het Reset your life programma ook ga werken aan deze "problemen" en dat ik straks weer lekkerder in mijn vel ga zitten en gelukkiger wordt. 

Daarna was het tijd om te gaan wegen en meten. Oei dat was toch wel confronterend, hoewel ik nog niet zolang geleden nog zwaarder was. Straks als we starten met het programma is het iedere week wegen en over 3 maanden is een groter weegmoment met ook het meten van de lichaamsdelen erbij. Ik heb getwijfeld of ik mijn resultaten met jullie zou delen of niet maar ik heb besloten het wel te doen. Het zijn nu eenmaal de feiten en straks gaat het alleen maar beter worden als het goed is en kan ik over 3 maanden ook met trots mijn resultaten met jullie delen. 



Zoals je ook kan lezen op de eerste foto is mijn metabolische leeftijd momenteel 41 jaar, dat is maar liefst 15 jaar !!!! meer dan mijn echte leeftijd. Reden genoeg om nu echt actie te gaan ondernemen. 
 Als laatste moest ik nog een sporttest doen dat was ook best zwaar en ik merkte ook echt wel dat ik al vier weken niet heb gesport dus dat gaan we maar weer eens flink oppakken.

Op 17 september is de kennismaking met de rest van de groep en de week erna gaan we echt beginnen. Het komt nu echt dichterbij en ik ga voor een gezond en slanker leven. Ik kwam ook nog een mooie tekst tegen waarvan ik hem toch wel toepasselijk vind want na dit alles krijg ik voor mezelf iets moois terug! 

3 opmerkingen:

  1. Heel veel succes. Je kunt het. Ik ga je volgen. Uit ervaring weet ik wat een toppers Coert en Angeli zijn!

    BeantwoordenVerwijderen