vrijdag 10 oktober 2014

We gaan door!!

En er zit weer een week op.. Een week waarin ik echt veel heb gesport, naast onze vaste twee circuit sportmomenten met de groep heb ik onder andere fitness, bodyattack, cxworks en een combinatie les gedaan. Ik zorg ervoor dat ik iedere dag wel wat aan bewegen doe en ik merk dat mijn lichaam daar ook wel erg goed op reageert. Ook is het erg prettig dat wij een hele fijne groep hebben van resetters waarmee ik ook weleens op andere dagen ga sporten zodat we elkaar er doorheen kunnen trekken als iemand het even slecht heeft. 

Natuurlijk is het niet alleen sport maar moet je ook wel degelijk iets aan je voeding veranderen. Ik heb dat ook zeker gedaan. Dit is wat ik heb gedaan:
- Meer groente en fruit 
- Minder vet vlees 
- Gevarieerder eten 
- Ook voldoende eiwitten in mijn voeding
- Meer melkproducten 
- Goede balans tussen koolhydraten, vet en eiwitten 
- Meer calorieën eten

Met name het laatste stuk heeft mij zeker geholpen. Voorheen at ik altijd tussen de 1200 en 1300 calorieën en dat was het. Ik bleef maanden stil staan en viel geen gram af met als gevolg dat ik maar weer ging eten want tja wat had het voor een effect? Maar nu weet ik inmiddels dat minder eten juist heel slecht is want met meer eten viel ik vorige week ineens 1,1 kg af en wat denk je? Donderdag moesten we weer wegen en wederom was er weer 1,1 kg af, dat maakt de tussenstand op - 2,2 kg in 2 weken! Ik zou zeggen: probeer het eens en kijk of het voor je werkt! 

Ik krijg ook heel vaak de vraag: Wat eet je dan als je 1500 calorieën eet? Nou dat is eigenlijk simpel: gezonde dingen! Fruit, groenten, aardappelen, rijst, pasta, mager vlees, gezond beleg (magere vleeswaren, 30+ kaas, magere smeerkaas, sandwichspread, een eitje, philadelpia etc), crackers, melk, yoghurt, kwark, havermout, museli (let op wel zonder suikers etc) enz.
 Eigenlijk kunnen we dat allemaal wel bedenken wat we dan zouden kunnen eten. Want weten we stiekem in ons onderbewuste niet al wat wel en niet goed is?? Het is alleen een kwestie van die knop omzetten en het doen en je er bewust van worden. Desnoods met hulp van een diëtiste voor extra advies want ook ik dacht bij bepaalde dingen dat ze niet zo slecht waren maar bleken toch minder geschikt te zijn. Ik eet nu veel bewuster en denk na over wat ik eet ik maak gezondere keuzes. 



Nu klinkt het alsof ik er zo doorheen ga en het me totaal geen moeite kost maar dat is niet zo, ook mij kost het afvallen veel moeite. Ik heb ook moeite om dingen te laten staan bijvoorbeeld als mijn kindjes lekker aan de frietjes zitten en ik aan een salade of andere gezonde maaltijd dan denk ik weleens: mmmm dat lust ik ook wel maar dan is het een kwestie van discipline en doorzetten. En ja ook ik geef weleens toe zo heb ik deze week wel 1 kroketje op en een klein zakje met chips maar het is niet meer zoals vroeger waarbij ik de gedachten heb: "oh nu is het toch allemaal al verpest dus ik eet maar gewoon door" nee het is 1 ding en daar geniet ik ook echt van en dan is het ook klaar. Een hele prestatie van mezelf  en dat had ik echt nooit durven denken dat ik dat zo snel al zou kunnen. Ook qua sporten heb ik het mezelf aan moeten leren, ik heb nog steeds avonden dat ik denk: mmm ik ga niet ik blijf thuis maar dan is het een kwestie van de knop vinden en toch gaan, of een maatje zoeken van de reset groep die dan toevallig ook wil gaan. Samen sta je tenslotte sterker! 

Toevallig kwam ik dit stukje tekst tegen, iets wat ik wel erg inspirerend vind, misschien is dat het voor jou ook wel? 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten