zondag 26 oktober 2014

Baal momentje

De strijd tegen de kilo's blijft doorgaan! Helaas niet met het gewenste resultaat.. 
Ik ben inmiddels bij de huisarts geweest en die vond dat het vocht in mijn voeten wel mee viel en dat ik hoogstwaarschijnlijk geen vocht vast houd. Wel wil hij voor de zekerheid aankomende week mijn schildklier en suiker prikken om te kijken of daar misschien iets mee is. 

Afgelopen donderdag was ook weer een weegmoment, en hoewel ik me super netjes heb gedragen en weer veel heb gesport was het resultaat - 0,0 kg Niks eraf maar gelukkig ook niks erbij. Nu moet ik wel zeggen dat ik op dat moment een buik had alsof ik 6 maanden zwanger was en ik ook al 4 dagen niet naar de w.c heb gekund dus waarschijnlijk zou er wel wat af zijn geweest als ik gewoon normaal naar de wc had gekund. Maar het is flink balen want iedereen valt gewoon af soms zelfs 1,5 - 2 kg per week en ik? Ik sta stil! 
Daarna moesten we gaan sporten maar voordat we gingen sporten werd ik naar binnen geroepen bij Coert hij vroeg zich af waarom ik maar niet ging afvallen. Uitgelegd dat ik echt goed mijn best doe en veel sport en dat dat het probleem gewoon niet kan zijn. Ook verteld over mijn darmen en hij kon zich daardoor wel voorstellen dat ik nu niet afgevallen was. We gaan het nu goed in de gaten houden en mijn doel voor over 2 weken (omdat ik aankomende donderdag niet kan) is - 1 kg dat moet volgens mij zeker haalbaar zijn! Het is wel fijn dat ze je goed in de gaten houden en je ook vragen waar het aan ligt waarom je niet afvalt. Ook als je een dip hebt kun je er over praten en dat lucht heel erg op zo kan je weer vol goede moed verder gaan.

Omdat ik begon te twijfelen aan of mijn eet keuzes wel gezond genoeg waren heb ik besloten een mail te sturen naar onze diëtiste met wat menu's die ik de afgelopen dagen had gegeten. De reactie die ik daarop terug kreeg was dat ik toch goed genoeg eet, goed en gezonde keuzes maak en met genoeg regelmaat eet maar dat ik misschien nog iets meer moest eten. De dag erna hadden we na het trainen met zijn allen een afspraak met de diëtiste waar we een goed menu moesten opstellen. Ik ben uit gegaan van mijn oude menu's die ik al had omdat ik natuurlijk al wist dat ik gezonde keuzes maak. Maar in overleg met de diëtiste hebben we besloten dat ik probeer mijn calorie inname nog eens met ongeveer 100 te verhogen om te kijken hoe mijn lichaam daar op reageert. Dus hopelijk is dit de oplossing? 

Inmiddels merk ik wel dat ik strakker wordt, mijn lichaam wordt ook mooier en ik voel me veel fitter. Dat is natuurlijk ook al heel wat! Maar nu nog even de juiste wijze vinden om die kilo's ook naar beneden te krijgen want wat dat betreft ben ik wel een "uitzondering" omdat eigenlijk iedereen gewoon afvalt.. Maar: WE KEEP ON GOING!

P.s inmiddels is er ook weer een nieuwe maandelijkse blog op de site van slank en lijn zie www.slankenlijn.nl 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten